26 September 2011

Harru snott den?

Mamma ringde när vi tuffat (jo vi tuffade!) en sådär 5 mil av hemvägen igår.
Härrägud! Vad har vi glömt? Alternativ på livsnödvändiga saker allt från lammet Lammet till moderskapskort flimrade förbi i min hjärna.
Istället visade det sig att det var min mamma som orolig undrade om jag fått med mig hennes bilnycklar i misstag.
Nää, pappa hade ju bilen när vi for, det var väl därför nycklarna inte låg på nyckelhyllan?
Eller så berodde det på att pappa har egna bilnycklar och mammas nyckel låg i min ficka.

Om vi säger som så, ibland känns det bra att kunna skylla på graviditetsyrsel och så har ju min mamma ytterst speciella bilnycklar. Det är sällan de åker bil så långt utan att vara i sin egen bil...

Orsaken till att vi tuffade?
Det kan bero på att vi hade släpkärran med. Sambon hade med sig två stockar som hade sågats upp hos min far. Jag håller på att bli rätt immun mot de lite mystiska skogsproduktstransporter som sker inom vår familj ibland...

No comments: