29 May 2011

Let it rain!

Igår kväll i minusgrader och hård blåst (nåja, men så kändes det) fick jag äntligen de sista fröna i jorden. Så när som på frilandsgurkorna som vill ha över 20 grader på dagarna innan det är nån poäng att klämma ner dem. Hursomhelst, nu får det regna! Jag kan gå med paraply, eller stövlar, eller fast paddla till bussen, bara det växer och gror där det ska!

Jag har hoppat över de exotiskare kålsorterna och satsar på schalottenlök, morot, rödbeta, kålrot, bondbönor, märgärter, två sorters sallad, dill och persilja.

Nu har jag bara ett stort dilemma kvar i min lilla trädgård och det heter tistlar. Att strö salt i dem fungerade tydligen inte, så nu är det dags att ta till det hårda artilleriet. Går det inte på nåt annat vis så tar jag till spaden!

2 comments:

Eva said...

oj, härligt när du sen får skörda!

Höperöt said...

Jepp, och gissa vem som inte klagar då det regnat här i landet i helgen! :)