19 March 2011

Shopping utan pastill

Till slut fick jag nog av att sitta och titta på våra fyra väggar, man får det efter några veckor i samma miljö, så jag ringde svärmor och meddelade att vi ville låna bilen.

Sagt och gjort. Förmiddagen gick åt till att yra runt i närmaste köpcenter med världens bästa smakråd och nöjdaste shoppingkompis. Hoppas hans shoppinghumör förblir detsamma länge framöver ännu!
Smakrådet själv fick en tröja och kura-handskar, eftersom jag räknade ut att det snart kommer att behövas. Jag fick en ny mössa, gummistövlar och trekking-lenkkare. Det mesta köpt på rea förstås... Konsumist javisst, men så är det, lite shopping och världen är en bättre plats att leva på igen!

Det var bara en drawback med hela shoppingresan och det var Lakrisalen jag kom på att jag ville ha just när vi stod i kassan, men som tydligen inte fanns med i någon av kassarna när vi kom fram till bilen. Gissa vad som snurrat i mina tankar resten av eftermiddagen!
En lakrisal fattigare och ett sötsug rikare.

2 comments:

Kamomilla said...

Det gör säkert gott att göra små utflykter nu och då ! :)

Höperöt said...

Jo verkligen! Otroligt egentligen att en biltur genom snöslasket till en fullproppad köplada kan vara så uppiggande :)