25 March 2011

Förbannelse

Alltså, vad gör ni för att bli av med ilska och förbannelse? Alltså när ni har riktig PMS-stubin som bara pyr under huden och ger upphov till adrenalin tre gånger i kvarten?
(Jo jag har PMS just nu. Och hemska finnar i ansiktet. Och tål inte att höra något utan att bli arg. Och ingen choko hemma).

Här finns det bara en sak som fungerar. Att börja städa. Plocka undan och röja upp. Det är effektivt både mot råddet och ilskan!

Men det är sällan jag hinner städa bort ilskan, för medan jag kurvar runt med sonens gåvagn på vardagsrumsgolvet och fyller den med alla saker som ska till hans rum får han syn på vad jag gör och ska hjälpa till direkt. Han kommer rusande med fjärkontrollen i högsta hugg, slänger den i vagen, tar vagen ur mina händer och stegar resolut iväg åt andra hållet. Och jag kan inte hålla masken längre utan börjar bara skratta. Och så är ilskan borta i hursomhelst. Städeffektiviteten också, men det kan jag leva med!

1 comment:

Kamomilla said...

jep- städa är BRA!