07 January 2011

Pyssel!

Som gissat blev det läkarbesök på födelsedagen för krabaten. Som tur var hittades ingen bakterieinfektion och idag börjar han äntligen vara sig själv igen. En attans seg flunssa helt enkelt.

Och nu när vi är i bättre skick i pysseltagen igen. Jag planerar sådär mentalt en fisktårta till krabatens kalas. Hoppas den blir lika fin på riktigt som den ser ut i mitt huvud...

Och så håller jag på och handarbetar lite smått. Men förstås så handarbetar jag sånt jag ska ge bort, så tyvärr kan jag inte visa bild av det här :P
Men det som jag handarbetade innan jul, det kan jag visa!

Det blev tumvantar och mössa med denthär mönstret till syrran:


Och, äh, mönstret till svågerns mössa finns förstås inte på nätet.

Sedan när jag har tid/ork/känner mig bra i ryggen, så ska jag sy gardiner och klä in skumgummibitar till krabatens rum i de tyger som syns i hyllan:


Men hursomhelst, pyssel pågår!

3 comments:

Kamomilla said...

Låter som att LIVET återvänder! Kram

RockMom said...

Fina värmare!!

Höperöt said...

Kamomilla - Kanske är det så det ligger till :) Kram tillbaks!

RockMom - Visst är dom!
Nu ringde min mamma precis dessutom och beställde en likadan mössa som syrran... *stickar så stickorna glöder*