05 October 2010

Hey teach!

Om man ger dem fingret tar dom hela handen...

Det började i söndags kväll när jag fick ett desperat samtal av sambons svåger som undrade om jag kunde vikariera en handarbetslärarinna på måndagen. I något skede hade jag ju tänkt sätta mig på vikarielistan i stan, men dethär gick ju lika bra.
Och jo det gick bra, ingen klippte av sig fingrarna eller sydde sig i tummen!

Igår kväll fick jag ett till samtal av nästa skola som behövde en vikarie.

Idag på eftermiddagen ett tredje.

Så idag och ännu imorgon ska jag på bästa sätt försöka vara pedagogisk, förstående och rättvis, men om nån ringer imorgon och vill ha mig på jobb så säger jag nej, jag är så van vid att vara ledig så jag måste få inleda dethär mjukt :P

Min kompis frågade om jag skulle bli lärare på riktigt??
Jag kom fram till att näääh, det räcker tydligen med att man är vikarie här i stan för att få ihopskrapat till en vettig lön ;)

No comments: