30 September 2010

Anna Pia Aluminiumbåt, goddag.

Om man får nånting uppnämnt efter sig, med både första och andra namn, så borde man ju vara lite stolt.

Men pjaaa... Något lite sexigare än dethär hade man ju hoppats på att det skulle vara:



Klippt från Djurgårdsvarvet.se:

"Anna Pia”
Byggår: 1990 vid Jan E Skerfe Aluminiumbåtar
Båttyp: Transportbåt/Arbetsbåt
Byggmaterial: Aluminium.
Största längd: 8,6 meter.
Största bredd: 3,2 meter.
Djupgående: 0,9 meter.
Tonnage: Under 20 GT, ej uppmätt.
Maskin: Volvo Penta D6-310, 310hkr, ny 2004, totalt cirka 1400 gångtimmar, Volvo DPH-A 1,76 drev med VP Duoprop propeller..
Bränsleförbrukning: ca 20 liter i timmen vid marschfarten 23-24 knop, max ca 34 knop.
Bunker: Diesel –ca 350L
Utrustning: VDO Fluxgatekompass, Furumo 1830 RDP Radar, Shipmate RS8110 VHF,
Garmin GPS 420 navigator, Pioneer radio. Hydrauliska Bennet trimplan, motorvärmare via landström 220V, Hella strålkastare,
Disponering:I stäven finns 2 st V-kojer som i dag används som stuvutrymme, mellan kojerna går en stege upp till fördäck. I styrhytten/salongen finns 2 st Viking 301 stolar för navigatör och förare, bakom förar stolen finns ett väggfast bord, utrymmet bakom förare/navigatör har används för transport av väderkänsligt material. Akterdäcket mäter 2,45*2,20 meter. Under akterdäck är luckan till maskinutrymmet.
“Anna Pia” används idag som transportbåt i Stockholms mellanskärgård, Liknande båtar används bland annat som taxibåtar.
Position: Stockholm.

Pris: SEK 700 000 + Moms.


Och nog för att min akter är lite bred, men 3,2 METER?

2 comments:

Kamomilla said...

Inte illa hörru ändå... ;)

M said...

I do click LIKE again! ;)