10 June 2010

Slö slapp och degig?

Sådär!
På rak arm och stående fot eller valfri spretig kroppsdel, fattade jag beslutet igår att jag tar ut vårdledigt till slutet av maj 2011. Vid behov kan jag meddela att jag vill avsluta vårdledigheten tidigare, men då tar det tre månader att få mig inpetad i rullorna så det ska meddelas i tid i så fall!

Nu ska jag bara då skicka officiell ansökan till jobbet och meddela Fel- och PetitessAvdelningen, eller var det Få-Pengar-Ansökan, eller vad det nu hette detdär stället...

Hursomhelst, fylla i blanketten och SEN är jag vårdledig!
Tror ni jag tänker ligga på sofflocket för det?
Näpp.
Min glada tanke är nog att se om jag kan sysselsätta mig fram tills dess. Något nytt lockar myyycket! Om inget annat kan jag säkert sätta mig på nån vikarielista för biologiundervisning eller så i vår.
Om inget nappar, så tänker jag påminna jobbet om att jag är intresserad av arbetsmöjligheter i Närmaste Storstaden nästa vår, OM det finns något för mig där lär det väl vara nytt i alla fall.

Oj, pip ifrån sovrummet, gotta go!

No comments: