18 December 2009

Läckande lägenhet

Nåja, det var ju ingen överraskning direkt. En lägenhet som är byggd nångång mellan 50- och 60-talet i förra århundradet och dessutom i södra delarna av landet, kanske inte är heeelt dragfri i dagens läge. Inte i -15 i alla fall...
Men nu har jag, sådär för allt vad jag försökt undvika flunssor och förkylningar på stan, fått sjuk hals. Och därför tänker jag helt skylla det på drag och kalla fötter i hemmet istället!
Nåja, så mycket har jag inte gjort åt det ännu, ska se om jag kan vrida på lite termostat här och där och peta en trasa kring ventilen i dörren till gården, eftersom jag kan ge mig sjutton på att det är det som läcker mest!

Så typ det, och att diska blir mina stora projekt ida. Jag borde ju städa men...
Ja inga förbud från sjukisen! Jag var på check igår och allt såg bra ut, förutom att min mage skulle få hänga ännu mera framåt. Vilket den inte gör nu, vilket tyder på att krabaten inte är helt färdig för utfärd ännu, så jag får göra precis vad jag vill!
MEN expertdoktor A *host* :P kom in med sitt veto idag och meddelade att nu är det slut på alla extra ansträngningar, helst ska jag ta det jätteluungt och låångsamt och slööa nu!
Synd bara att det inte var av största omtanke till mig, utan mera för att de närmaste tre dagarna tjänar han så attans med pengar och det skulle vara lite snöpligt att sitta på sjukhus och missa hela kommersen då...
Tror han att jag har något emot att han tjänar pengar medan jag slappar?? Jag kan meddela att jag inte har något som helst problem med det :D

Ajjo, och så bad han mig inte ringa honom om småsaker nu under dagen när han är på don. Inte för att jag inte skulle få störa, men om han ser mitt namn i displayen kommer han att ha pulsen uppe i 160 direkt och ha koncentrationssvårigheter en timme minst. Visste inte att det var så skrämmande att bli pappa?
Nåja, jag tänker på alla paket jag kan få, så bäst att vara snäll och undvika att busringa honom på dagtid.
Tills söndag iaf :P

No comments: